Aquests darrers dies als diaris tornen a difondre més estadístiques sobre el fracàs escolar. Hi ha molta gent que ho atribueix a la política i als canvis i lleis que fan, en canvi, jo sóc partidari d'una altre causa del fracàs, i per això escric sobre aquest tema a un blog propiament de tecnologia i ciència.
La meva opinió és que al segle XVI ò XVII es comença a fer ciència per aprendrer i descobrir coses noves. Es feien expreiments al carrer perquè tothom i reflexionàs o almenys els en cusriosis i maldament poca gent sabès que eren la física o les matemàtiques no tenien res més que fer i a més era un món nou per descobrir.
Desde fa unes decades la ciència s'usa en benefici d'una empresa o d'un país, donant pas a la ciència privada. De cada cop és més difícil aprendre com funcionen els aprells que es desevolupen en empreses del sector privat, per dues raons, pel secretisme que guarden i perquè ara ja no valen dues lleis físiques per fer un avenç, sinó que actualment els avenços tecnològics són tals que es necessiten equips costosos i molts d'experts.
I com a conseqüència directe de la privatització de la ciència, els joves de fa ja uns quants anys passen el temps no llegint llibres de física o assistint a conferències de astronomía sino que passen les hores del dia a dia davant els millors avenços tecnològics sense sabre que per crear-los s'han realitzat milers de estudis i problemes de física, informàtica i en molts altres camps de la ciència.
En resum els joves d'avui en dia som uns ignorants que a més hem perdut tota la curisotat en les coses que ens envolten. I clar jo veig que a un nin que neix amb internet (bona eina de treball o vici perillós), o amb els moderns ordenadors desde videoconsoles a PC's fins a novedoses videocàmeres quan arriba a l'escola i el posen davant un llibre i una pissarra no es creu que el qu li ensnyen és la base teòrica bàsica que s'ha necessitat per desnvolupar auests aparells del segle XXII. I és evident que als nens els fa més gràcia llegir un catàleg sobre telvisions de plasma que no el libre del Quixot.
Per acabar s'ha de fer un canvi de punt de vista, fins ara l'educació va encaminada aprovar sigui el que sigui, però el que realment interessa es que el futurs unviersitaris relament se sentin atrets per millorar el que estoiden a fi de evolucinar enlloc d'aspirar a tenir un sou millor.
Fracàs Escolar
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario